Globální hotelový průmysl: Růst a cestovatelské trendy
Po bezprecedentním omezení cestování během pandemie COVID-19 v roce 2020 zažívá světový hotelový průmysl oživení. Odhaduje se, že v roce 2022 vzrostl celosvětový hotelový sektor na hodnotu 300,30 miliard dolarů[1]. A očekává se, že do roku 2026 dosáhne objem tohoto trhu hodnoty 485 miliard USD, přičemž odhadovaná roční míra růstu (CAGR 2022-2026) činí 12,73 %[1].
Vzhledem k tomu, že v roce 2022 jednotlivé země nadále rušily pandemická omezení, zdá se, že tento růst ještě zrychlí. Dovolenkáři, kteří se snaží dohnat ztracený čas, budou zvyšovat obsazenost hotelů a zároveň vyhledávat netradiční typy dovolených.
Navíc s nárůstem soukromých rezervací přes celou řadu digitálních platforem, jako je například Airbnb, hotely čelí tvrdé konkurenci při uspokojování poptávky zákazníků.
Hoteloví hosté dnes kladou větší důraz na celkový zážitek a očekávají vyšší standard. Také neustále se měnící cestovatelské prostředí si vyžádalo řadu změn v sektoru pohostinství. A mnoho hotelových společností se ve svých strategiích v oblasti designu obrací k ekologickému uvědomění, pocitu pohody, lokální infuzi a technologiím chytrých pokojů.
Pojďme se na to blíže podívat.
Vliv sektoru pohostinství na životní prostředí
Podle údajů Cambridge Institute for Sustainability Leadership se cestovní ruch podílí na celosvětových emisích skleníkových plynů přibližně 5 %. Institut předpovídá, že emise tohoto odvětví do roku 2035 vzrostou o 130 %[2].Navíc, aby se hotelový průmysl přizpůsobil Pařížské klimatické dohodě, bude muset do roku 2030 snížit emise skleníkových plynů připadající na pokoj za rok o 66 % a do roku 2050 o 90 %[3].
Fakta jsou skutečně alarmující, zejména pokud vezmeme v úvahu současnou a očekávanou míru expanze v tomto odvětví. Při současném tempu přibude do roku 2050 ke stávající nabídce více než 80 000 hotelů[3].
Problém, kterému čelíme, není zanedbatelný. Jak podpořit růst tohoto odvětví, ubytovat více hostů, zároveň postavit více nemovitostí a přitom snížit uhlíkovou stopu tohoto odvětví?
Důležitost pocitu pohody v hotelovém designu
Jádrem těchto ekologických výzev je závazek sektoru pohostinství k blahobytu komunity.
Pocit pohody se z druhořadého zájmu stal hlavní součástí slovníku cestovního ruchu. Zákazníci si v dnešní době přejí více než jen základní zlepšení, aby se cítili lépe. Poskytnutí další podložky na jógu a ovocného talíře v pokoji pro hosty jednoduše nestačí k uspokojení jejich potřeb.
Tyto trendy, které představují kombinaci aktivních dovolených a wellness pobytů, přinášejí sektoru pohostinství nové možnosti. Cestovní ruch zaměřený na pocit pohody může mít širokou škálu pozitivních výsledků.
Cirkulární ekonomika: Co, proč a jak ve stavebnictví
Planeta Země je jen jedna, ale do roku 2050 bude svět spotřebovávat tolik, jako by byly tři. Odvětví cestovního ruchu se podílí na celosvětových emisích skleníkových plynů přibližně 5 %. Předpokládá se, že do roku 2035 vzrostou emise tohoto odvětví o 130 %.