„Architekturu nevyjádří slova. Hovoří o ní slzy“1, prohlásil architekt Philip Johnson poté, co se rozplakal, když poprvé spatřil mihotavé pablesky Guggenheimova muzea v Bilbau. Emocionální dopad krásných budov dokáže nevídané. Může dokonce přinést zlepšení do komunit, v nichž žijeme. Když budovy vypadají dobře zvenčí a cítíme se uvnitř dobře, stává se lepším celý náš svět.
Příklad z Bilbaa to dokonale dokládá. Za pouhých pět let od vybudování muzeum podle odhadů přispělo k HDP baskické provincie 2,4 miliardami eur.2 Kdysi upadající město se stalo kulturním cílem.
V nedávném online průzkumu provedeném skupinou ROCKWOOL Group vyjádřilo 73 procent respondentů přesvědčení, že krásná architektura zlepšuje dynamiku komunity.3 Další studie potvrzují, jak důležitá je estetika budovy. Výzkum Komise pro architekturu a zastavěné prostředí ukázal, že většina z nás (85 procent) se cítí být okolní architekturou ovlivněna a 81 procent osob se aktivně zajímá o vzhled a vlastnosti budov.4
Naše stavební materiály v průběhu historie ovlivnily místa, kde žijeme: od siluet těžkých kamenných hradů a kostelů až po teplo a prostotu dobře izolovaných dřevěných staveb.
Dnešní architekti mají k dispozici bohatou paletu vysoce výkonných materiálů. Budovy tak mohou být radikální i vzhledově okouzlující a přitom nabídnou mimořádný komfort a bezpečnost interiéru.
1: Fast Company, „Why Our Brains Love Curvy Architecture“
2: The Guardian, „Bilbao mayor wins award for transforming declining city“
3: ROCKWOOL, Modern Life Google Survey, 20. února 2017
4: Streets of Shame, 2002, CABE Commission for Architecture and the Built Environment
Součást skupiny ROCKWOOL Group
Řešení reagující na tuto výzvu nabízejí i některé z našich sesterských značek.